Benieuwd hoe gezond jouw bedrijf groeit en op welke punten je kunt verbeteren? Doe de groei-gezondheidscheck! Het invullen duurt vijf minuten. Na afloop ontvang je direct een pdf met tips in de mailbox.
Deze vragenlijst bestaat uit 3 onderdelen
We gebruiken je antwoorden alleen om de pdf te maken.
De volgende vragen geven ons een algemeen beeld van de organisatie.Kies bij elke vraag de juiste optie of kies voor de meest geschikte optie.
Dit onderdeel bestaat uit 5 meerkeuzevragen.
Tot welke industrie behoort de organisatie
Hoeveel mensen werken er ongeveer bij je organisatie?
Wat is de verwachte omzet dit jaar?
Wat vormt de belangrijkste markt voor uw organisatie?
Wat levert uw organisatie voornamelijk?
In dit onderdeel van de vragenlijst vragen we naar percentages.
De vragen van dit onderdeel zijn verdeeld over vier secties:Groter | Wendbaar | Slimmer | Duurzaam.
Elke sectie kent twee vragen, dus acht vragen in totaal.
Vul bij het beantwoorden van de vragen alleen het getal in (zonder %) en noteer bij een negatief getal bijvoorbeeld -10 (met een minteken ervoor).
.
Met hoeveel procent ongeveer is de organisatie afgelopen jaar gegroeid (of gekrompen) qua medewerkers?
Met hoeveel procent ongeveer is de organisatie afgelopen jaar gegroeid (of gekrompen) qua omzet?
Hoeveel procent van de omzet wordt gegenereerd door producten/ diensten die jonger zijn dan 3 jaar?
Binnen de organisatie als geheel, hoe zijn de aandacht en middelen verdeeld over de volgende activiteiten?Noot: De ingevulde percentages bij de volgende drie vragen moeten bij elkaar optellen tot 100
1. De bestaande kernactiviteiten uitvoeren. Het gaat om bestaande producten of diensten voor de huidige klant segment(en):Invullen percentage
2. Uitbreiden naar gebieden die nieuw zijn voor de organisatie. Bijvoorbeeld middels nieuwe producten of diensten, of het gaan bedienen van nieuwe klantsegment(en):Invullen percentage
3. Radicale vernieuwingen met een ontwikkeltijd die voor de sector zeer lang is en waarvan het slagen heel onzeker is:Invullen percentage
Ten opzichte van vergelijkbare organisaties, hoeveel tijd en middelen investeren jullie in het verbeteren van producten en diensten?
Ten opzichte van vergelijkbare organisaties, hoeveel tijd en middelen investeren jullie in het ontwikkelen of krijgen van nieuwe kennis en expertise?
Wij hanteren kwantitatief meetbaar gemaakte duurzaamheidsdoelstellingen, en bepalen daarmee de prestaties van ons bedrijf
Wij publiceren duidelijk en veelvuldig over de mate waarin we duurzaamheidsdoelstellingen hebben gehaald
Bij elk van de vijf stappen vragen we een antwoord te geven op een aantal stellingparen.Elk van de vijf stappen heeft 5 paar stellingen waarmee een beeld van de organisatie geschetst wordt.
Beantwoord elk paar stellingen door de knop in de 'slider' te positioneren, zodat deze de juiste verhouding tussen stelling 1 (links) en stelling 2 (rechts) weergeeft.
Hieronder staat vijf paar stellingen. Geef voor elke paar aan welke stelling het meest van toepassing op jouw organisatie:
Zet de slider dus zo, zodat deze de juiste verhouding tussen stelling A en stelling B weergeeft
Stelling 1:A) Wij zijn momenteel vooral bezig onze bestaande business te verdedigen en veilig te stellenB) In onze organisatie bruist het overal van de ideeën voor nieuwe groeikansen
Stelling 2:A) Wij wachten best lang met het introduceren van nieuwe producten of dienstenB) Wij zijn vaak de eerste in onze sector die echt nieuwe producten of diensten lanceren
Stelling 3:A) Onze beste mensen zijn vaak bezig met het oplossen van problemen en blussen van brandjesB) Onze beste mensen werken met name aan nieuwe kansen voor onze organisatie
Stelling 4:A) Als wij intern overleggen, dan staat productverbetering op de agendaB) Als wij intern overleggen, dan staan klantbehoeften en hoe die veranderen prominent op de agenda
Stelling 5:A) Onze kerncompetenties zijn waardevol, maar niet heel uitzonderlijk of uniek in onze sectorB) Onze kerncompetenties zijn echt uniek en bovendien heel lastig te kopiëren door mogelijke concurrenten
Als jullie moeten besluiten om een nieuw product of dienst te ontwikkelen, welke van de volgende discussies en/of vragen wegen zwaarder:
Stelling 1:A) Wat zal het opleveren qua winst en/ of omzetB) Welke waarde we hiermee leveren aan de klant
Stelling 2:A) Wat kost het en hoe kunnen we het bekostigenB) Of en hoe de nieuwe kans onze bestaande kernactiviteiten versterkt
Stelling 3:A) Wat doen concurrenten en hoe zullen ze reagerenB) Welke nieuwe klantbehoeften we hiermee gaan bedienen
Stelling 4:A) Of we compliant zijnB) Wat zou een eerste “minimal viable product” kunnen zijn
Stelling 5:A) Hoe past het in de bestaande strategieB) Of het bijdraagt aan de omzet of waarde van andere producten of diensten die we onlangs gelanceerd hebben
Hieronder staat vijf paar stellingen. Geef voor elke paar aan welke stelling het meest van toepassing op jouw organisatie.
Stelling 1:A) Mensen binnen onze organisatie identificeren zich sterk met onze producten of dienstenB) Het hoogste doel van onze organisatie is bijdragen aan het welzijn van anderen
Stelling 2:A) Het is niet echt makkelijk om iedereen binnen de organisatie op een lijn te krijgen als dingen echt anders moetenB) Er is eigenlijk altijd breed gedragen enthousiasme bij ons bedrijf als we echt iets nieuws gaan proberen
Stelling 3:A) Onze kernwaarden staan vermeld op de website en binnen onze strategieB) Onze kernwaarden zijn duidelijk vertaald in voorbeeldgedrag toegesneden op verschillende functies of teams
Stelling 4:A) We zijn erop gebrand onze bestaande sterktes verder te verbeterenB) We zijn erop gebrand in een vroeg stadium onze bestaande sterktes af te bouwen zodat we nieuwe richtingen op kunnen gaan
Stelling 5:A) Als onze directeur of CEO uitlegt waarom we moeten veranderen, dat legt hij/ zij op de eerste plaats uit hoe we dat gaan doen, of hoeveel kosten we gaan besparenB) Als onze directeur of CEO uitlegt waarom we moeten veranderen, dat legt hij/ zij op de eerste plaats uit welke bedreigingen we daarmee afslaan, en welke kansen we ermee pakken
Stelling 1:A) Het leiderschapsteam is behoorlijk homogeen. Dus het bestaat vooral uit mensen die voortdurend ondernemerschap aanjagen, oftewel het uit mensen die managen en beheersenB) Het leiderschap team heeft van beide type mensen ongeveer evenveel
Stelling 2:A) Extra beloningen voor een manager hangen bij ons primair af van het bereiken van individuele doelenB) Extra beloningen voor een manager hangen bij ons primair af van het bereiken van gezamenlijk doelstellingen
Stelling 3:A) De directeur of CEO is veel bezig met operationele problemen of andere interne zakenB) De directeur of CEO is minstens 40% van zijn/ haar tijd bezig met het helpen ontdekken en ontwikkelen van nieuwe groeipaden voor de organisatie
Stelling 4:A) Besluiten worden hier voornamelijk genomen op basis van ervaring en intuïtieB) We eisen altijd dat medewerkers hun besluiten kunnen onderbouwen met data
Stelling 5:A) Het volgen van processen en procedures is bij ons belangrijk B) Wij sturen vooral op uitkomsten, hoe mensen en teams die bereiken mogen ze zelf bepalen
Stelling 1:A) We hebben geen procedure die helpt om met een bestaande business te stoppenB) We hebben een procedure die helpt om met een bestaande business te stoppen
Stelling 2:A) Het is moeilijk voor ons om middelen en mensen vanuit bestaande businesses in te zetten voor nieuwe en onzekere projectenB) Het is normaal voor ons om middelen en mensen vanuit bestaande businesses in te zetten voor nieuwe en onzekere projecten
Stelling 3:A) Het stapsgewijs verbeteren van onze kernactiviteiten gebeurt nauwelijks of op ad hoc basisB) Onze organisatie is formeel ingericht op het continu stapsgewijs verbeteren van onze kernactiviteiten
Stelling 4:A) We missen soms voldoende slagkracht om nieuwe plannen uit te voeren en snel op te schalenB) Wij zijn gewoon goed in het snel opschalen van nieuwe initiatieven
Stelling 5:A) Budgetten, middelen, en mensen worden voornamelijk beheert door de leidinggevenden van de bestaande businessB) Budgetten en belangrijke middelen en mensen worden beheert door een aparte afdeling die niet verantwoordelijk is voor de bestaande business
Na het afronden ontvang je direct ons advies via het door jou opgegeven e-mailadres.We gebruiken je antwoorden alleen om ons advies te maken.
Naam
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
T J